Iepakojums dzērieniem

Paredzams, ka līdz 2018. gadam globālais mazumtirdzniecības preču iepakojumu apjoms palielināsies ar 2 % kopējo ikgadējo pieaugumu (CAGR) — attiecībā uz vieglajiem alkoholiskajiem dzērieniem, piemēram, alu un sidru, pieaugums sasniegs 26,5 miljardus vienību — tas ir ievērojams rādītājs. Tirgos joprojām dominē lielie starptautiskie zīmoli. Tomēr arvien iecienītākas kļūst mazās alus darītavas, kuras turpina iekarot vietējos tirgus gan Rietumeiropā, gan Austrumeiropā. Zīmolu īpašnieki jaunajos tirgus apstākļos piedāvā inovācijas, piemēram, jaunas garšas un jaunus novatoriskus produktus.

Izaicinājumi

Ekskluzīvais alus jeb krafts ir kļuvis par daļu no vispārējā patēriņa, un tas rada šī segmenta komodifikācijas risku. Lielo zīmolu īpašnieki reaģē uz pārmaiņām tirgos, ieviešot inovācijas vieglā alkohola segmentā, piemēram, piedāvājot saldētu alu un sidra šķirnes.

Sidra ražotāji var izmēģināt krafta sniegtās iespējas un paplašināt savu premium klases preču sortimentu. Jaunajiem sidra tirgiem sasniedzot briedumu un paplašinoties patērētāju informētībai par sidru, pieprasījums sadalīsies starp masu patērētājiem, kuri meklē dzērienu par izdevīgu cenu, un “īstā sidra” pūristiem, kuriem pirmajā vietā ir kvalitāte.

Šajā tirgus segmentā ienāk arvien vairāk ekoloģisku produktu, un paredzams, ka šī tendence turpināsies visos pārtikas produktu segmentos.

Kā var palīdzēt iepakojums

Cenu spiediens var likt zīmolu īpašniekiem racionalizēt to nereti dārgā primārā iepakojuma ražošanu. Tas sniedz iespējas izmantot sekundāro iepakojumu kā gudru stratēģiju, lai palīdzētu produktus atšķirt un dažādot veikalu plauktos, šādi cīnoties pret komodifikāciju.

Ieviesiet segmentētu iepakojumu stratēģiju ar risinājumiem pircējiem, kuri vēlas produktus par izdevīgu cenu, lai palielinātu noietu ar veicināšanas akcijām un iegādi vairumā, izmantojot dāvanu iepakojumus un multipakas. Tiem, kuri meklē augsti kvalitatīvu produktu, tikpat svarīgi būs rūpīgi atlasīti kvalitatīvi materiāli un apdruka.

Gādājiet, lai iepakojuma materiāli tiktu iegūti no atjaunojamiem avotiem, piemēram, no sertificētas koksnes šķiedras. Vairāk nekā 80% tūkstošgades paaudzes pārstāvju, pieņemot lēmumu par pirkuma izdarīšanu, ilgtspējīgu iepakojumu uztver kā svarīgu aspektu un pat kā daļu no zīmola pieredzes.