Iepakojums pārtikai

Tradicionālo zīmolu vietā pircēji aizvien biežāk izvēlas privātas preču zīmes, tāpēc zīmolu īpašnieki ir spiesti īstenot inovatīvas stratēģijas, lai nezaudētu pozīcijas, un tas attiecas arī uz pārtikas preču zīmoliem. Paredzams, ka privātās preču zīmes un A kategorijas zīmoli gūs virsroku pār B kategorijas zīmoliem. Zīmolu īpašnieki var izmantot dažādas stratēģijas, lai pārspētu privātās preču zīmes, piemēram, strādāt pie zīmolvedības, veicināšanas pasākumiem, produktu un iepakojumu inovācijām, kā arī cenu politikas. Visos šajos aspektos liela nozīme var būt arī iepakojumam visos tā veidos: primārajā, plauktam gatavajā un izvietošanai gatavajā formā.

Izaicinājumi

Piesātinoties tirgiem un tirgotājiem nostiprinot pozīcijas, mazumtirgotāji kļūst arvien spēcīgāki (piemēram, Somijā un Zviedrijā). Jaunajos tirgos (piemēram, Krievijā), zīmolu īpašniekiem ir relatīvi spēcīgas pozīcijas, taču attīstības tendence ir negatīva. Visos tirgos svarīgs līdzeklis, lai saglabātu vietu plauktos, ir preces cenas un vērtības attiecība.

Pārtikas produktu mazumtirdzniecības sektorā lielas izmaiņas saistāmas ar tiešsaistes mazumtirdzniecības pieaugumu, jo rodas pilnīgi jauna konkurences vide. Mazumtirgotājiem, tiešsaistes operatoriem un citiem iesaistītajiem ir jāpielāgojas internetam radītu risinājumu jaunajām prasībām, piemēram, garantēt drošu pārtikas pārvadāšanu neskartā veidā, vienlaikus risinot sarežģītas loģistikas problēmas.

Mazumtirgotāji un zīmolu īpašnieki cīnās par patērētāju uzmanības piesaistīšanu tirdzniecības vietās, kur ļoti svarīgs ir iepakojuma dizains. Zīmolu attīstībā svarīgāks kļūs sekundārais iepakojums, rosinot veikt papildu ieguldījumus augstas kvalitātes apdrukā un dizainu dažādošanā.

Kā var palīdzēt iepakojums

Ar visaptverošu skatījumu uz iepakojumu materiāliem, dizainu, palešu izmantošanas optimizēšanu, kā arī uz uzglabāšanas un iepakošanas procesu zīmolu īpašnieki un mazumtirgotāji var integrēt iepakojumu savā cenu noteikšanas stratēģijā un tādējādi radīt lielāku vērtību par zemāku cenu.

Veidojot internetā tirgojamu preču iepakojuma dizainu, rūpīgi jāizvēlas iepakojuma materiāli, ieliktņi un strukturālais dizains, lai mazinātu bojāto preču un pārtikas daudzumu.

Plauktam vai izvietošanai gatavi risinājumi atvieglo produktu papildināšanu veikalā, vienlaikus ietaupot roku darba izmaksas mazumtirgotājam un palīdzot produktam izcelties patērētāju acīs.